Novel Miszpinkers
Hot Novel
Cinta Aufia Damia and Kau Masih Milikku still in progress

Monday 15 September 2014




From London With Hate
Bab 5

Aku kini berada di hadapan University of London, langkah kanan di dahului dengan niat bismillah.

papa dan abang Daniel datang bersama menemani aku, aku melangkah masuk ke dewan untuk sesi pendaftaran.,.

"Tak sangka ramai juga kan pa yang new intake ni." soal ku pada papa setelah melihat betapa ramai pelajar yang memenuhi ruang dewan itu.
"Ye Lela, maklumlah ni kan salah satu u yang kira the best , Lela jangan risau Lela pasti akan jumpa orang Mlaysia kat sini."terang papa padaku
"Yup papa's right, Lela mesti akan jumpa coz mana mana u or college kat London ni mesti ada orang Malaysia." abang Daniel pula bersuara aku yang mendengar berasa sedikit lega.

Setelah sesi pendaftaran selesai, papa dan abang Daniel pun segera pulang.Sempat juga papa bagi aku duit belanja diiringi  nasihat begitu juga abang Dan yang berpesan untuk menghubunginya sekiranya aku hendak ke mana mana.

Aku berjalan menuju ke Hall 3 , mujurlah setiap blok di sediakan whiteboard dan mereka sedia meletakkan pelan bagi setiap tempat. Sampai je dekat Hall 3 aku segera masuk ke dalam, pelajar yang di dalam hanya 3 orang sahaja masuk aku 4 orang. Aku mengambil tempat di satu sudut, kuli hat satu persatu wajah yang di situ , niat nak menegur namun masing masing leka dengan handphone akhirnya aku pun menyibukkan diri dengan bermain fb sementara menunggu facilator datang.
Sedang asyik berchatting dengan bff aku dekat Malaysia seseorang datang menghampiri ku.

"Hai, can i sit here.?"
"Yea sure..have a sit." pelawa ku
"Im Yanti from Indonesia." Dia perkenalkan dirinya saat asal nya itu di sebut hati ku sedikit riang.
"Im Lela from Malaysia."
"Ohh kamu malaysia ya, waduh senang banget ni.saya pikir kamu itu orangnya sini." Walaupun bahasa nya indon tapi alhamdulillah masih boleh bertutur dalam bahasa melayu .
"Ya  saya Malaysia, saya pun happy sangat bila kmau kata kamu dari indonesia."

Kami hanya tergelak sesama sendiri. sedang asyik berbual, 2 3 orang telah masuk dalam hall.

"Hello everybody im Amanda, u guys know right why are u here." Tanya salah seorang senior yang juga di gelar facilator ,.Ya tadi masa dekat dewan pendaftaran kami telah di maklumkan untuk berada di hall 3 bagi yang menginap hostel.
 "Let me introduce u guys this is Michael and This is Haikal, we are the one who incharge the hostel, so if u guys any question or any problems just met one of us."

Kami yang mendengar hanya mengangguk faham.

"Saya harap banget kita bisa kok satu bilik." Yanti tiba tiba bersuara
"Ya saya juga harap sangat, sekurang kurangnya senang sikit kan." yanti hanya tersenyum.

Selepas mendengar beberapa penerangan mengenai peraturan di hostel, kami akhirnya di bawa untuk menuju ke hostel,.

"Kamu Malaysia ke?" Tiba tiba kami ditegur salah seorang dari faci tadi.Bila terpandang wajahnya baru teringat nama pun Haikal memang dia pun orang Malaysia ni tak pun Indon.
"Saya dari Indon , Lela sih yang dari Malaysia."Belum sempat aku menjawab, Yanti terlebih dahulu bersuara.aku hanya memberikan senyuman.
"Ohh..by the way, korang dah tahu kan nama saya, awak berdua pula sapa nama?"
soal Haikal sambil matanya nya memandang aku.
"Saya Lela." Aku perkenalkan diri sambil menjabat tangannya.
"Dan saya pula Yanti." Yanti pula perkenalkan diri.
 "Lela and Yanti amek course ape?" Soal Haikal lagi.
"Interact design." jawabku singkat dan kemudian memandang ke arah yanti.
"Saya pula bussiness management." Lah ingatkan kami sama tapi tak,sebaliknya Haikal pula yang gembira sebab dia juga jurusan Bussiness.
"Tak sangka dapat kawan baru lagi dari indon pula tu.and Lela pun nanti jangan risau sebab Lela kan jumpa orang Mlaysia kat class Lela, dia pun amek design ." terang Haikal padaku, hati sedikit gembira tak sangka nanti dapat senior orang Malaysia.

"Okay guys we're here,this is for girls and u see that buildings there, that is for boys.So behave ur self dont ever go there." Tegas Amanda peringtakan kami setelah kami tiba di hostel perempuan dan aku bersyukur sangat kerana aku sebilik dengan Yanti walaupun kami telah di beritahu ada lagi seorang roommate kami yang juga merupakan senior kami.

"Okay guys, nanti kita orang jumpa lagi tau,happy sangta dapat kenal korang.apa apa jangan segan jumpa saya.Saya selalu stay dekat cafe kat bawah tu okay."
beritahu Haikal sambil mebuat peace..aku dan yanti hanya gelak dengan tingkahnya.

Aku dan Yanti akhirnya masuk ke bilik kami, roommate kami seorang tu tiada di dalam mungkin ada class agaknya.Aku sudah tidak sabar untuk menghubungi mama dan bff ku.


No comments:

Post a Comment