Novel Miszpinkers
Hot Novel
Cinta Aufia Damia and Kau Masih Milikku still in progress

Monday 15 September 2014


From London With Hate

Bab 4

Alhamdulillah akhirnya sampai juga London.
Dari jauh ku lihat seseorang yang cukup ku kenali,wajahnya yang begitu ku rindui kerana sudah agak lama wajah itu tidak ku tatapi.

"Assalamualaikum pa."  Papa  menyambut salam ku lalu terus memeluk ku dan mencium dahi ku.betapa aku merindui belaian seorang ayah.
Rindu nya anak papa ni, dah makin cantik , dan makin tinggi." puji papa ku
"Well tengok lah anak sape." papa terus gelak mendengar jawapan ku
"Oh ya ni papa kenalkan abang kamu Daniel anak anty maria kamu kira anak papa juga."
aku terus memandang jejaka itu lalu memberi senyuman , tanggannya yang dihulurkan untuk menyalam aku sambut dengan lembut.
"Hai im Lela." kataku
"Im Daniel Shah."

"Ni Lela mesti lapar kan, tapi papa nak kena ofis sekejap ada meeting fater that kita pergi makan, or Lela dah lapar sangat ni? tanya papa padaku, aku serba salah hendak menjawab mana takn nya perut ni dari tadi asyik berkaraoke je.Tapi papa pula ada meeting.
"I think better papa pergi ofis dulu , biar Dan yang bawa Lela pergi makan."
What !1 dia boleh cakap melayu..lurus pula tu walaupun ada tune orang putih tapi melayu nya memang kira lurus.
"Betul juga, so Lela ok ke kalau abang Daniel yang temankan Lela pergi makan ni?"
Pertanyaan papa mnyedarkan ku dari lamunan , lamunan terhadap anak sejati orang putih tapi petah bercakap melayu.
"Lela ok je pa, lagipun Lela memang serius dah lapar ni. "
"Ciannya anak papa ni, papa minta maaf ye sayang ." wajah papa ku lihat serba salah.
"Its okay pa, papa jangan lah risau ok lagipun abang Dan kan ada.."


"Lela nak makan ape? this is one of famous restoran Muslim dekat sini, Lela just check the menu and order la apa yang Lela nak." Kata abang Daniel pada ku., tanpa membuang masa aku segera melihat menu dan terus sahaja meberi pesanan .
"Abang Dan tak makan sekali ke?" tanya ku pada aband Daniel apabila menyedari dia hanya memesan juice sahaja.
"Abang kenyang sebab tadi masa kat airport papa dengan abang sempat minum sambil menunggu Lela." aku yang mendengar hanya mengangguk faham.
"Abang Dan tau tak , Lela terkejut sangat masa Lela dengar abang Dan tadi berututr dalam bahasa melayu .Seriously im shock." terang ku dengan mebesarkan mata ku yang bulat.
"Yea , i can see form ur face..accually papa kalau kat rumah cakap malay je, papa nak biasakan kita orang bertutur malay so nanti anytime nak balik Malaysia kita orang takde lah sesat kan."

Berbual punya bual kami sedar jam sudah pun menunjukkan 4 petang.

"Lela nak balik terus or nak tunggu papa sekali.?" soal abang Dan ketika kami baru sahaja melangkah keluar dari restoran itu.
"Erm Lela rasa nak tunggu papa lah , tapi sebelum tu boleh tak abang Dan bawa Lela poergi mana mana kedai yang jual simcard. Lela nak call mama Lela."

Aabng Daniel membawa aku berjalan jalan di sebuah mall yang agak besar juga, dapat juga aku mebeli simcard dan terus menghubungi mama.Aku juga sempat mebeli sedikit peralatan untuk di bawa ke u nanti.

Malam itu aku aku berada di rumah papa bersama isteri papa aunty maria.Mula mula rasa bergetar sikit namun alhamdulillah sangkaan ku meleset auntie maria tidak lah sejahat yang aku bayangkan.Malah aku begitu menyukainya, sikapnya yang agak sedkit sama dengan mama membuatkan aku senang pada nya.Aku juga dapat berjumpa dengan anak papa dan aunty maria yang juga merupakan adik tiri aku iaitu Zara imani. Comel je budaknya, geram juga bila tengok..

Selepas makan malam, papa mebawa kami berjalan jalan sambil tiu mebelikan keperluan ku nanti di asrama , walaupun sudah berapa kali aku menolak namun papa tetap tegas nak belikan aku.Rezeki jangan ditolak, banyak juga makannan ringan yang aku beli,boleh dikatakan cukup stok untuk sebulan.Aunty maria sempat memujuk aku untuk tinggal bersama di rumah namun aku menolak , bagi ku ianya tidak mencabar lagi pula aku memang nak berdikari , belajar untuk berdikari di tempat orang.timba pengalaman baru.

Kami tiba di rumah agak lewat, aku rasa excited sangat kerana esok aku akan mulakan kehidupan yang baru.

No comments:

Post a Comment