Novel Miszpinkers
Hot Novel
Cinta Aufia Damia and Kau Masih Milikku still in progress

Monday 14 April 2014

Kau masih Milikku


 Bab 1

"Dhia...takkan u tak faham lagi.?" Tegur bos pada Dhia iaitu pekerja dan juga merupakan sahabat sejak dari zaman sekolah lagi.
"Encik Adam, awak kata buat fail untuk SR project tu je, awak mana ada suruh buat yang ni.?"
Dhia cuba mempertahankan diri 

"Hah ..menjawab" Tegur Adam lagi
"Dah awak tanya saya, saya jawab lah nanti saya diam kang awak cakap saya merajuk pula." Dhia menjawab lagi.
"Ok lah... u tolong buat kan sekali lagi including this file , coz ni pun dah kira masuk dalam project SR ." Kali ini Adam sudah mula berlembut takut sahabatnya itu merajuk pula.

"Ok, so awak nak hari ni juga ke?" Soal Dhia lagi
"Yes sayang make sure its done before 4pm ok?" Jelas Adam.
"Sayang konon..sape sayang awak...Ok  lah bos, saya keluar dulu ye" Kata Dhia dengan nada merajuk
"Lah u lah sayang i, ni macam merajuk je, jangan lah merajuk nanti i peluk kang baru tau." 
"Ish gatal..dah lah saya keluar dulu."
"Dhia...nanti lunch...."

Belum sempat Adam menyatakan sesuatu, Dhia sudah pun melangkah keluar dari biliknya.
"Dhia...Dhia.. u ni kan kalau merajuk so cute..u'll never change.''
Omel Adam sendiri.

Jam sudah pun menunjukkan pukul 1 ,Adam terus keluar dari bilik dan menuju ke arah meja di mana Dhia berada.

"Sayang..jom lunch." Ajak Adam pada Dhia
"Awak ni kan tak faham bahasa boleh tak jangan panggil sayang ,nanti orang dengar jadi bahan gosip lagi tau." Marah Dhia pada Adam yang selalu bergurau tak bertempat.
"Lah biarlah dorang dengar, so dorang tau yang i memang sayang u." Gurau Adam lagi

"Awak ni kan kalau tak sakitkan hati saya sehari memang tak sah kan hidup awak, dah pergilah saya nak buat kerja and im not going lunch ."
"Aik marah ke, ok la sorry, tapi jom lah g lunch,u tak makan lagi kan." Adam terus mendesak
"Adam, saya tak lapar, lagi pula ni kerja ni kena settle  sebelum jam 4,so saya kena siapkan cepat." Dhia tetap berkeras.
"Dhia, nanti u sambung lepas lunch lah, now u ikut i pergi lunch kalau tak i panggil u sayang dengan kuat-kuat biar semua orang dengar." Gertak Adam

"Ishh awak ni kan Adam, ok lah dah jom cepat, tapi saya tak nak makan ok, saya masi kenyang tadi kat pantry saya makan bun.So saya temankan awak je sambil tu bole buat kerja."
"Whatever, just come with me.:.

Akhirnya Dhia tetap mengalah ,Adam hanya tersenyum ,terasa senang dihati tatkala melihat Dhia yang selalu mengalah padanya.

No comments:

Post a Comment