Novel Miszpinkers
Hot Novel
Cinta Aufia Damia and Kau Masih Milikku still in progress

Saturday 23 August 2014

Cinta Aufia Damia


Bab 10

 Dia terjaga setelah mendengar bunyi jam loceng lalu terus bangun untuk mengerjakan solat subuh.Selesai sahaja solat, dia segera bersiap untuk ke pejabat tanpa menghiraukan keberadaan suaminya dirumah itu.

"Mia, tadi kak Rose pesan suruh awak jumpa encik Moktar ada hal katanya." Beritahu Zaila pada Aufia sewaktu dipejabat.

"Ye ker, lau macam tu elok saya pergi jumpa sekarang la." Jawab Aufia lalu menuju ke bilik timbalan penolong pengarah syarikat itu.

Tok..Tok..

"Masuk .." Pinta encik Moktar setelah mendengar bunyi ketukan pada pintu.

"Assalamualaikum..encik Moktar nak jumpa saya ke?" Tanya Aufia 

"Walaikumsalam, ye Damia,saya memang nak jumpa awak...silakan duduk."
"Ada apa encik Moktar nak jumpa saya?"
"Macam ni, syarikat kita ni telah dipilih untuk program amal untuk anak anak yatim dan rumah orang tua yang dianjurkan oleh Syarikat Alfaz Holdings.Damia tau ke mengenai syarikat tu?"

"Oh ye ke, saya tak berapa tau sangat yang saya tau tu syarikat besar kan.tapi apa kena mngena program ni dengan saya encik? soal Aufia lagi dengan waut wajah yang serba bingung

"Sebab saya nak awak dan Zaila yang uruskan program ni bagi wakil syrikat kita.,kita akan membantu dari segi kewangan dan khidmat tenaga .Memandangkan Rose sekarang tengah saraf mengandung saya risau sikit nak bagi dia handle projek ni.Lagipun saya rasa Damia dan Zaila yang muda kat pejabat ni ,so tenaga awak berdua la yang saya sangat perlukan.Saya harap  sangat Damia dapat tolong saya ."Jelas encik Moktar dengan hujah yang panjang lebar.

"Ya allah encik, saya rasa berbesar hati sangat encik pilih saya dalam projek amal ni.Encik jangan risau inshaallah saya akan cuba yang terbaik bagi wakil syarikat kita. Jelas Aufia dengan gembira.


"Alhamdulillah, terima kasih Damia.Ni fail program tersebut, segala maklumat sudah saya masukkan dalam fail ni, nanti awak boleh minta tolong dengan Zaila.Kemudian nanti petang jam 2, Damia dengan Zaila ikut saya pergi meeting dekat Alfaz Holdings, kamu akan jumpa wakil wakil dari syarikat yang terlibat.Pesan dekat Zaila sekali nanti kamu baca sedikit dalam fail tu untuk memudahkan kamu memahami program tersebut.Boleh kan Damia?"

"Inshaallah encik, nanti saya akan terangkan dekat Zaila.Ada apa apa lagi  encik nak beritahu?
"Itu sahaja,.Damia boleh keluar.Nanti jam 2, Damia dan Zaila tunggu dekat lobi sahaja .

"Assalamualaikum semua, Saya encik Qairul selaku pengurus projek ini dan wakil syarikat ini mengucapkan ribuan terima kasih kerana sudi memberi kerjasama dalam menjayakan program ini. Biar saya terangkan serba sedikit tujuan program ini diadakan.


Syarikat kami selalu berusaha untuk mendekati mana-mana rumah anak anak yatim dan rumah orang orang tua namun tidak semua tempat dapat kami kunjungi .Oleh yang sedemikian kami telah memutuskan untuk menganjurkan program amal ini dan meminta kerjasama dari mana mana pihak untuk bersama menjayakan program ini.Kerana program ini kita akan adakan selama sebulan dan kita namakan ia sebagai  'program amal tour[' dimana kita akan menjelajah ke semua rumah anak anak yatim dan orang orang tua.


Memandangkan 2 bulan lagi akan ketibaan bulan ramadhan jadi kita akan mula menjayakan program berikut. Semua wakil yang terlibat akan diberi penerangan yang lebih jelas selepas ini,jadi saya minta para wakil wakil agar terus berada disini sehingga pukul 5 petang.


"So macam mana ,Zaila dan Damia dah faham ke program ni?" Soal encim Mokhtar setelah selesai ucapan dari encik Qairul sebnetar tadi.

"Inshaallah faham encik, tak sangka program ni begitu besar sekali,rasa bangga dan besar hati sangat sebab dapat terpilih dalam program ni,terima kasih banyak banyak encik Moktar." jelas Aifia yang seakan teruja dengan projek tersebut.
"Bagus la kalau macam tu, lepas ni susah lah saya nak jumpa kamu berdua sebab kamu kena berada di sini selama program tu di jalankan." Terangencik Mokhtar lagi.
"Ye ker encik" jawab Aufia dan Zaila serentak

"Ok la saya kena gerak sekarang nak kena jumpa bos besar lagi nak bincang pasal sumbangan pihak kita, kamu berdua bagi kerjasama sepenuhnya jangan nak berdating pula." encik Mokhtar sempat bergurau

"Ish takdelah encik, paling paling mungkin Damia kot sebab dia kan lawa.." sampuk Zaila membuatkan mereka tergelak.


No comments:

Post a Comment