Novel Miszpinkers
Hot Novel
Cinta Aufia Damia and Kau Masih Milikku still in progress

Sunday 24 August 2014




Kau Masih Milikku
Bab 2

"Hello sayang .."
"Assalamualikum encik Adam Zafrul."
"Woppss, my mistake.Walaikumsalam cik Dhia ku sayang."
"Bannyak lah awak punya mistake..ni ape hal lagi call orang malam buta ni, "
"Rindu sayang lah."

"Awak ni dah tak betul ke , asyik nak ganggu orang je, tadi baru je lepas jumpa ,esok berjumpa lagi and now saya terpaksa dengar suara awak lagi.
Boleh tak awak bagi saya rest kejap, biar saya selami dunia saya sekejap ,ni asyik awak je bagi saya masuk dalam dunia awak tu."

"Hahaha ur funny la sayang, i tak boleh kalo tak kacau awak memang i akan jadi gila, u tau tak?."
"Awak tu yang memang dah gila, lagi satu boleh tak awak hentikan sayang sayang awak tu,nak mual dah saya dengar."
"Lah takkan sampai nak mual? ke suka sangat.."

Adam terus menyakat Dhia, sememangnya tidak dapat dinafikan betapa dia begitu mennyintai gadis itu walaupun dia tahu gadis itu hanya menggapnya sebagai seorang kawan.

"Dah la awak.. Ni betul awak takde urusan nak cakap dengan saya ni, kalau tak saya nak off ni."
"Ye lah  , i nak bagitau u yang esok i kena fly pergi Bali."
"Oh ye ke. buat ape awak ke Bali?"
"Gantikan mama, coz tadi mama dah pergi Terengganu ada problem kat butik mama sana. So i terpaksalah  gantikan mama ."

"Oh ye ke.so berapa lama awak dekat sana?"
"Not sure maybe a week, coz kena tunggu material siap.Kenapa u  takut nanti rindu i ke?"

Adam terus mengusik , dia begitu bersungguh untuk memikat hati gadis itu.

"Hohohoh so funny...saya yang akan rindu awak ke, awak yang akan rindu saya."
"Iye la tu, esok u  tak payah masuk ofis ,i dah inform dekat Faizal so nanti pagi i ambil u."
"Saya tak payah pergi ofis ,habis tu saya nak pergi mana kan awak nak  jalan esok?"
"Just wait for tomorrow lah sayang .i ada nak minta tolong dekat sayang.So dont forget tomorrow 8am i'll fetch u okay sayang."
"Ye lah. kalau macam tu esok kita sambung ye encik Adam sebab cik Dhia ni dah ngantok sangat ."
Adam hanya tergelak bila mendengar kata kata Dhia.

Seperti yang dijanjikan ,awal pagi lagi Adam sudah pun berada di depan rumah sewa Dhia.

"Kita nak pergi mana awak." tanya Dhia
"Kita pergi kondo i." jawab Adam pula
"What? kondo awak? tapi buat ape?"
Lagi soalan bertalu talu diajukan oleh Dhia
"Jangan risau la bukannya i nak buat benda tak baik kat u, i cuma nak minta tolong kat u je, nanti sampai kondo baru u tahu .So sebelum sampai sana just sit and quiet.boleh tak cik Dhia?"
"Baik lah encik Adam Zafrul.

Mereka akhirnya tiba d kondominium kepunyaan Adam.

"Ok sayang nak minum dulu ke or we talk first?"
Tanya Adam apabila mereka kini sudah pun berada dalam kondo
"Awak cakap dulu apa yang awak nak sangat minta tolong dekat saya ."
"Ok..sebenarnya i nak sayang stay kat sini selama i kat Bali nanti.Boleh tak sayang?"
Satu permintaan yang mengejutkan Dhia.

"Tapi kenapa?"
"Sebab i ada kucing and sekarang dia tengah bunting, so saya takut nanti dia beranak takde sape tolong tengokkan..Lagipun anytime je dia akan beranak ni.Kalo sayang ada boleh sayang tolong jagakan and kemaskan rumah saya sekali bolehkan."

"Adam..adam awak ni kan suka sangat buat suspen, kalau macam tu saya takde hal, lagipun saya memang suka kucing tapi kalo bab nak kemas rumah tu rasanya out of topic kot."
Dhia cuba bergurau, sengaja usik kawannya itu.

"Lahh apesal out of topic kan sayang tu bakal isteri i juga so sayang kena belajar and tahu pasal i ."
Niat untuk mengusik tapi sebaliknya dia yang terusik.

"Dah mula la tu.ye lah saya tahu la.Flight awak kul berapa?"
"Petang sayang, banyak masa lagi untuk kita ehemmm.."

Adam mengusik Dhia sambil tanganya membelai jari jemari Dhia.Dhia yang sememangnya sudah lali dengan kenakalan Adam terus berdiri lalu menuju ke ruang dapur.

"Lah sayang nak pergimana tu.?"
"Saya nak buat air minum. orang tu tak bagi minum dari tadi."Dhia pula bercanda

Adam tersenyum ,dia sudah berniat untuk luahkan apa yang terbuku di dalam hatinya.Kalau boleh dia nak tahu apa reaksi Dhia adakah Dhia juga menyukainya atau cuma menganggapnya tidak lebih dari seorang kawan.

No comments:

Post a Comment