Novel Miszpinkers
Hot Novel
Cinta Aufia Damia and Kau Masih Milikku still in progress

Saturday 12 April 2014

Cinta Aufia Damia

Bab 1

"Aku terima nikahnya Nur Aufa Damia dengan mas kahwin seribu ringgit wang tunai.." 

Dengan sekali lafaz ,akhirnya aku kini sah menjadi seorang isteri,isteri kepada Tengku Qalish aka suami aku.Segala cita cita ,impian yang telah aku pasang sejak dari sekolah rendah lagi kini lesap sekelip mata.Bukan salah umi dan abah tapi dah tertulis memang jodoh aku seawal ini dan aku redha semuanya.

Selesai sahaja majlis, tetamu yang hadir mula berkurangan,hanya saudara dekat kepada  keluarga suami ku yang masih berada disini kerana sudah terlalu lewat untuk mereka pulang ke rumah masing masing.Umi dan abah pula sudah pulang terlebih dahulu kerana hanya menumpang pak Hasan yang kebetulan juga berada di kl atas urusan kerja.

"Fia, umi dan abah tak boleh lama-lama kat sini pak hasan kamu kejap lagi dah nak gerak .Fia,anak umi sekarang ni dah jadi isteri orang,dah ada tanggungjawab .Fia kena jaga suami Fia ,makan minum segala pakaian.Fia jangan lupa solat ye nak, banyakkan bersabar dalam segala apa juga yang Fia bakal lalui.".


Nasihat umi diiringi airmata yang cuba ditahan,dan semestinya aku hanya mampu menangis.ku peluk umi erat erat lalu mencium tangan dan tanpa sedar suami ku juga sudah berada disebelah ku untuk memberi salam pada umi dan abah.Walaupun dia seolah tidak memperdulikanku namun dia masih memberi hormat pada umi dan abah.

Bunyi ketukan pintu menyedarkan ku dari lamunan, aku segera menuju ke pintu dan membuka.


"Sorry tak sedar pintu berkunci." hanya itu mampu ku katakan sebab aku memang tak sedar pintu tu berkunci. Dia hanya berdiam lalu menuju ke tandas.Aku pun segera menyediakan baju tidur ku, hendak menyediakan nya baju tapi takut dia marah .Sekelip mata sahaja ,dia sudah pun keluar dari tandas dan menuju ke almari pakaiannya,aku rsa malu bila melihat dia sudah tidak berbaju.Badannya yang sasa dan putih itu membuatkan diri ini cukup malu untuk melihatnya.Sememangnya dia cukup kacak,ketinggiannya ,keputihan dan kehalusan kulitnya tak lebih kurang dari aku tapi aku lagi putih dan halus kut.Argh lantak lah, aku pun cepat cepat masuk dalam tandas.

"Awak" dia panggil aku ke? soal ku sendiri.aku menoleh dan dia tengah memandang ke arah ku,sah la dia panggil aku.

"Awak bersiap cepat lepas tu kemas bagasi awak tu,kita balik rumah saya, saya tunggu awak dekat bawah"
katanya padaku, aku pun dengan cepat melakukan apa yang patut dilakukan.

"My..dy.. kita orang balik dulu."

"Tak boleh ke Qal balik esok? Fia tu mesti penat Qal dah nak bawa jalan pula." Aku hanya menjadi pemerhati di situ tanpa sebarang suara.
"Tak lah dy, kat rumah lah nak rehat ni lagipun banyak lagi yang nak di kemas kat rumah tu ."
"Ye la, hati hati bawa kereta tu and remember ur married now ,jaga anak orang elok elok."
Tengku Razlan sempat memesan pada anaknya aka suami ku..
"Yes, i do remember... ok la dy kita orang jalan dulu, bye dy, my
"Pa, ma kami jalan dulu ..giliran ku pula memberi salam lalu mencium tangan papa dan mama namun aku sedikit tersentak apabila mama dengan cepat menarik tangannya ketika aku hendak mencium .Agaknya dia tak terima aku jadi menantu nya.
Ya allah apa kah yang bakal aku lalui dalam rumah tangga ku ini..

No comments:

Post a Comment